صميمي: ايران در پرتاب ديسك از آمريكا هم قوي‌تر است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
به اعتقاد عباس صميمي، قهرمان پيشين پرتاب ديسك آسيا و مربي ويژه برادران (محمود و محمد)‌ صميمي، ايران با داشتن 3 پرتابگر زبده، در رقابت‌هاي جهاني سال آينده و المپيك لندن مي‌تواند قوي‌تر از قدرت‌هاي بزرگ اين رشته مثل استوني و آمريكا عمل كند.

صميمي در مورد امكان حضور 3 پرتابگر ايران در رقابت‌هاي جهاني سال آينده كه شهريور آينده در كره جنوبي برگزار مي‌شود و رقابت‌هاي 2012 لندن گفت: هر پرتابگري كه ركوردي بيش از 65 متر داشته باشد مي‌تواند در اين رقابت‌ها شركت كند. خوشبختانه تاكنون احسان حدادي و محمود صميمي از اين حدنصاب عبور كرده‌اند و اميدوارم محمد صميمي هم با تداوم تمرين‌هاي مستمر خود از اين حدنصاب بگذرد و به همراه 2 پرتابگر ديگر ديسك ايران، راهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا، جهاني و المپيك شود كه در اين صورت، تيم ما داراي ميانگين پرتاب‌هايي حتي بالاتر از آمريكا و استوني خواهد بود.

صميمي در مقابل اين پرسش كه چرا برادرش (محمد)‌، برخلاف انتظارها صاحب مدال نقره بازي‌هاي آسيايي نشد، پاسخ داد: البته محمود صميمي در رقابت‌هاي غرب آسيا بيش از 64 متر پرتاب كرد و صاحب مدال طلا شد در حالي كه تيم ما تنها به فاصله 10 روز مانده به شروع اين مسابقه‌ها،‌ متوجه شد در آن شركت مي‌كند و ورزشكاران‌مان آمادگي ويژه‌اي نداشتند. در آن تورنمنت، محمد صميمي با پرتابي بيش از 62 متر صاحب مدال نقره شده بود ولي پيش از شروع بازي‌هاي آسيايي، مسوولان اعلام كردند بايد مسابقه‌‌اي انتخابي برگزار شود كه در پايان اين مسابقه، آنها محمد و نه محمود را براي حضور در گوانگجو انتخاب كردند، در حالي كه تيم ايران بر خلاف متدهاي علم تمرين، به فاصله طولاني 10 روز قبل از شروع مسابقه‌ها به گوانگجو رسيد كه اين زمان طولاني براي محمد كه در اين مدت بدون مربي بود، مشكل‌زا شد و به ميزان محسوسي از آمادگي وي كاست تا در نهايت تنها به كسب مدال برنز اكتفا كند.

عباس صميمي به عنوان مربي محمود و محمد صميمي در مورد بي‌مربي‌ماندن محمد در بازي‌هاي آسيايي گفت: بنا به تصميم فدراسيون قرار شد «كيم» مربي روس احسان حدادي به عنوان مربي پرتاب ديسك تنها به فاصله 3 روز مانده به شروع مسابقه‌ها، در گوانگجو كنار تيم ملي قرار گيرد و نام من حذف شود. با طرح دلايلي به اين تصميم اعتراض كردم كه خوشبختانه رئيس سازمان تربيت بدني، دستور اعزام مرا به گوانگجو صادر كرد ولي چون زمان گذشته بود از طريق تور گردشگري، به گوانگجو رسيدم و در آنجا نيز بنابر مقررات موجود، اجازه ورود به دهكده بازي‌ها را پيدا نكردم.

صميمي با اشاره به اين كه برادرش محمود در مسابقه‌هاي يونان بالاي 65 متر و بارها بالاي 64 متر پرتاب كرده است، گفت: او با 2 متر قد، 110 كيلوگرم وزن و 22 سال سن، از اميدهاي بزرگ پرتاب ديسك به شمار مي‌رود ضمن اين كه محمد نيز با 23 سال سن و فيزيكي تقريبا نزديك به او، در رقابت‌هاي انتخابي گوانگجو بالاتر از وي پرتاب كرده است و اين دو در حال حاضر، تمرين‌هاي عمومي و هوازي خود براي حضور موفق در مسابقه‌هاي پيش‌رو را آغاز كرده‌اند و به مرور، تمرين‌هاي تكنيكي را هم پي‌خواهند گرفت. ضمن اين كه اين دو به دليل شرايط سني پايين، نيازمند ثبات رواني بيشتر با شركت در مسابقه‌هاي بين‌المللي هستند.

وي افزود: البته به دليل اين كه با اتمام دوره سرپرستي فدراسيون دووميداني و تعيين نشدن رئيس آن، همه چيز در اين فدراسيون مبهم است و هيچ صحبتي در مورد ادامه همكاري نشده است وي افزود: من زمزمه‌هاي خبرگونه‌اي كه در مورد تقاضاي افزايش حقوقم از 2 ميليون به 5 ميليون تومان در ماه شده است را تكذيب مي‌كنم. در حقيقت حقوق ماهانه من 5‌/‌1 ميليون تومان بوده است و هيچ صحبتي در مورد ادامه همكاري با فدراسيون نشده است. در حال حاضر هم تنها به منظور از بين نرفتن زحمات قبلي و از دست نرفتن فرم بدني برادرانم، تمرين‌هايي را به صورت شخصي دنبال مي‌كنيم كه در همين مسير، بزرگ‌ترين دغدغه ما، بحث امكانات تمريني است. بدين مفهوم كه نيازمند زميني هستيم تا بتوانيم در هر موقع روز در آن پرتاب كنيم.

عباس صميمي در مورد برگزاري رقابت‌هاي ليگ باشگاهي در كشورمان گفت: شكل ليگ دووميداني به گونه‌اي است كه ورزشكاران تنها در روز مسابقه‌ها در خدمت باشگاه قرار گرفته و به ميدان مي‌روند. در حقيقت، خارج از اين زمان‌ها، خود مسوول حفظ آمادگي‌شان هستند. البته تنها 2 باشگاه نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان نگاهي جدي و حمايتي به دووميداني دارند.

ما به عنوان برادران صميمي هم عضو باشگاه نفت هستيم و از حمايت‌هاي خوب اين باشگاه و شرايط مناسبي كه براي ايجاد موفقيت‌هايمان فراهم مي‌آورد كاملا رضايت داريم.

مربي 33 ساله پرتاب ديسك و قهرمان 2 متر و 3 سانتيمتري پيشين آسيا با اشاره به اين كه نبايد در باد موفقيت‌هاي اين رشته و مدال‌آوري‌هاي دووميداني در گوانگجو بخوابيم، گفت: خوشبختانه اخيرا جوان‌هاي زيادي علاقه‌مند به پرتاب ديسك شده‌اند و به اين رشته رو آورده‌اند كه اين خود به شرط هدايت صحيح استعدادهاي علاقه‌مند، مي‌تواند سرمايه‌ بزرگي براي اين ورزش محسوب شود. من هم مايلم علاوه بر برادرانم با ديگر ورزشكاران كار كنم، ولي اميدوارم شرايط مناسب اين حركت، فراهم شود.

مجيد عباسقلي 
گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: